اخبار بین المللی
شماره: 18464
1394/06/03 - 10:30
میکروبیوم مجاری تولیدمثلی خانم ها ممکن است تولد زودرس را پیش بینی کند

میکروبیوم مجاری تولید مثلی زنان بارداری که فرزندان آن ها به طور زودرس به دنیا می آیند و آن هایی که مدت زمان کامل بارداری طی می شود، تفاوت معناداری دارد.

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، میکروبیوم جمعیتی از میکروارگانیسم ها در داخل یا روی بدن است. مطالعات صورت گرفته روی این مبحث، بحث های سلامتی و بهداشتی متعددی را در زمینه هایی مانند تولد زودرس، آسم و بیماری های روده التهابی مطرح کرده است.

محققین در دانشگاه استنفورد نمونه هایی از میکروارگانیسم های دندان، لثه، بزاق، مجاری تولیدمثلی و مدفوع 49 خانم باردار را مورد آنالیز قرار دادند. آن ها دریافتند که تغییر اندکی را جمعیت باکتریایی هر خانم و به صورت هفته به هفته در هر مکان مشاهده کردند. اما آن چه موجب شگفتی آن ها بود این بود که جمعیت های باکتریایی در مجاری تولیدمثلی خانم هایی که نوزادانشان را به صورت زودرس به دنیا آوردند با کسانی که دوره کامل بارداری را طی کردند متفاوت بود. این تفاوت در ابتدای بارداری ایجاد می شود و در کل دوران بارداری ادامه دارد. محققین می گویند که با استفاده از این یافته ها می توان زنان را غربالگری کرده و دریافت که کدام یک از آن ها در معرض خطر تولد زودرس هستند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved